Thursday, Oct. 23, 2014

Seminte de in

Scris de:

|

03/10/2012

|

Postat în Categoria:

Seminte de in

seminte-de-inSemintele de in (Linum usitatissimum L.) provin din planta de in, o planta anuala. Egiptenii antici au folosit semintele de in atât ca alimente, cat și ca medicamente. Ei au folosit, de asemenea, fibrele acestei plante pentru a face haine de in, plase de pescuit și alte produse. Din punct de vedere istoric, semintele de in au fost utilizate în principal ca un laxativ. Acestea sunt bogate in fibre si un material cleios numit mucilagiu. Aceste substanțe se extind atunci când acestea vin în contact cu apa, astfel încât se incorporeaza in scaun și ajuta la trecerea mai rapida a acesteia prin tractul gastro-intestinal.
Semințele de in si uleiul de seminte de in conțin și substanțe care sunt sănătoase. Semintele de in si uleiul de seminte de in sunt bogate in acid alfa-linolenic (ALA), un acid gras omega 3, care poate fi benefic pentru boli de inima, boli inflamatorii intestinale, artrita, precum și o varietate de alte probleme de sanatate. Alte plante care oferă ALA ( acid alfa-linolenic) sunt canola (rapiță), ulei de soia, nuci si semințe de dovleac.
Este important să se mențină un echilibru bun intre acizii grasi omega 3 si acizii grasi omega 6 – un alt acid gras esential – in dieta, deoarece aceste două substanțe lucrează împreună pentru a promova sănătatea. Macroul, somonul si nucile sunt, de asemenea, surse bune de acizi grasi Omega 3. Alti acizi grasi Omega 3 includ cei găsiti în uleiul de pește (acid docosahexanoic sau DHA, acidul eicosapentaenoic sau EPA).
Studiile sugereaza ca semintele de in pot juca un rol în prevenirea și tratamentul urmatoarelor condiții de sănătate:

Nivel ridicat de colesterol

Oamenii care mananca o dieta mediteraneană tind să aibă un nivel mai mare de colesterol HDL (“bun”). Dieta mediteraneană are un echilibru sanatos de omega 3, omega 6 și omega 9 (găsit în ulei de măsline). Aceasta include cereale integrale, legume rădăcinoase și verzi, fructe, pește și carne de pasăre, ulei de măsline și de canola, seminte de in si ulei de seminte de in, nuci. Aceasta limitează cantitatea de carne rosie, unt si smântână.
În testele de laborator și studiile la animale, semintele de in si uleiul de in au fost raportate ca fiind benefice in scaderea colesterolului. Studiile la om au avut rezultate mixte. Un studiu a constatat ca persoanele umane care au adăugat seminte de in la o dieta saraca in colesterol-LDL (“rau”) și trigliceride (grăsimi în sânge).

Boli de inimă

O dieta bogata in fructe, legume, cereale integrale, nuci sau legume, și alimente bogate in ALA ( acid alfa-linolenic), poate reduce riscul de atac de cord si accident vascular cerebral. Una dintre cele mai bune moduri de a ajuta la prevenirea si tratarea bolilor de inima este de a mânca o dieta saraca in grasimi, de a evita alimentele bogate în grasimi saturate și trans-saturate și de a mânca alimente bogate in grasimi mononesaturate si polinesaturate, inclusiv acizi grasi Omega 3 din seminte de in. Dovezile sugereaza ca persoanele care consuma o dieta bogata in ALA ( acid alfa-linolenic) sunt mai putin susceptibile de a avea un atac de cord fatal.

Simptomele menopauzei

Un mic studiu a comparat semintele de in cu terapia de substitutie hormonala (TSH) la femeile aflate la menopauza si a raportat ca 40 g de seminte de in a actionat la fel de bine ca și HRT pentru simptomele menopauzei ușoare (bufeuri, tulburari de dispozitie, uscaciune vaginala). Dar studiul nu a fost bine proiectat, și un alt studiu, a constatat ca semintele de in nu au ameliorat simptome precum bufeurile și nici nu au protejat împotriva pierderii osoase.

Cancer de sân

Din cauza proprietatilor asemanatoare estrogenului ale semintelor de in, oamenii de stiinta nu stiu sigur dacă semintele de in ar putea fi dăunătoare sau de ajutor pentru cancerul de san. Studiile de laborator au raportat ca semintele de in reduc cresterea tumorii la san si raspandirea metastazelor la șobolani.

Cancer de colon

Studiile pe animale arata ca lignani din semintele de in pot încetini creșterea celulelor tumorale de colon. Studiile populaționale sugerează că semintele de in pot reduce numărul de celule anormale, cresteri care sunt markeri precoce ai cancerului de colon.

Cancerul de prostata

Rezultatele studiilor sunt confuze atunci când vine vorba despre cancerul de prostata si semintele de in. Cateva studii au părut să demonstreze că aportul de ALA ( acid alfa-linolenic) a fost asociat cu un risc crescut de cancer de prostata. Dar alte studii au descoperit ca semintele de in pot fi benefice pentru barbatii cu risc de cancer de prostata. Într-un studiu, barbatii cu o conditie precanceroasa numita PIN au avut niveluri mai scazute de PSA (un marker al cancerului de prostata), atunci când au mâncat 30 g de seminte de in pe zi, împreună cu o dieta saraca in grasimi. La bărbații care au avut cancer de prostata, 30 g de seminte de in pe zi si o dieta saraca in grasimi nu a determinat scaderea nivelului de PSA (un marker al cancerului de prostata), dar a părut să scada nivelurile de testosteron și par a încetini rata de creștere a țesutului. Mai multe studii sunt necesare pentru a intelege cum anume semintele de in pot afecta cancerul de prostata.

Alte utilizări

Cercetatorii investigheaza daca acizii grasi Omega 3 pot ajuta la protejarea împotriva infecțiilor și a anumitor condiții, inclusiv în tratarea ulcerelor, durerilor de cap, migrenelor, deficitului de atentie / hiperactivitatii, dependentei, tulburarilor de alimentatie, travaliu prematur, emfizem, psoriazis, glaucom, boala Lyme, lupus si atacuri de panica.

Descrierea plantei:

Inul este o plantă anuală, care prosperă în soluri profunde umede, bogate în nisip, nămol și argila. Cele mai mici seminte, de formă ovală, contin ulei, numit uneori ulei de in.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

Recomandă Acest Articol

Articole Asemănătoare

Nivelurile de vitamina D și somnolenţa
Vitamina D şi prevenirea cancerului
Calciul

Despre Autor

flaviusel

Lasă un Comentariu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>