Monday, Oct. 23, 2017

Magneziu

Scris de:

|

22/09/2012

|

Postat în Categoria:

Fiecare organ din corp – in special inima, muschii, rinichii – are nevoie de mineralul numit magneziu. Acesta contribuie, de asemenea, la productia de dinți și oase. Cel mai important, el activeaza enzimele, contribuie la producerea de energie si ajuta la reglarea nivelului de calciu, precum și nivelului de zinc cupru, potasiu, vitamina D, si alte elemente nutritive importante din organism.
Aveți posibilitatea să obțineți magneziu din multe alimente. Cu toate acestea, cei mai mulți oameni din Statele Unite, probabil, nu consuma atat magneziu pe cât ar trebui in dieta lor. Alimentele bogate in magneziu sunt cerealele integrale, nucile, legumele verzi. Legumele cu frunze verzi sunt surse deosebit de bune de magneziu.
Cu toate că uneori nu se obține suficient magneziu din dieta, adevaratele deficite de magneziu apar rar. Anumite conditii medicale, cu toate acestea, se pot schimba echilibrul de magneziu al organismului. De exemplu, un virus intestinal care cauzeaza varsaturi sau diaree poate provoca deficiențe temporare de magneziu. Unele boli gastro-intestinale (cum ar fi sindromul de intestin iritabil si colita ulceroasa), diabetul zaharat, pancreatita, hipertiroidia (niveluri ridicate de hormoni tiroidieni), bolile de rinichi și consumul de diuretice pot duce la deficiențe de magneziu. Excesul de cafea, suc, sare, sau alcool, precum si perioadele menstruale abundente, transpiratia excesiva, iar stresul prelungit poate reduce, de asemenea, nivelul de magneziu.
Simptomele de deficit de magneziu pot include agitație și anxietate, sindromul picioarelor nelinistite, tulburări de somn, iritabilitate, greață și vărsături, ritmuri anormale ale inimii, tensiune arterială scăzută, confuzie, spasme musculare și slăbiciune, hiperventilatie, insomnie, și chiar convulsii.

Utilizari:

Aportul suficient de magneziu poate spori eficacitatea tratamentului convențional pentru următoarele situații:

Astm

Mai multe studii arata ca magneziul administrat intravenos și magneziul inhalat prin nebulizator poate ajuta la tratarea atacurilor acute de astm atat pentru copiii cu varste intre 6 si 18 ani, cât și pentru adulți. Dar nu există nici o dovadă că administrarea orală de magneziu ajută la controlul simptomelor de astm. Nivelurile scazute de magneziu pot crește riscul de a dezvolta astm. Un studiu clinic bazat pe mai mult de 2.500 de copii cu varste intre 11 si 19 ani a constatat ca aportul scazut de magneziu alimentar poate fi asociat cu un risc de astm. Același lucru s-a găsit într-un grup de peste 2.600 de adulti, cu varste intre 18 si 70 de ani.

Depresie

Aportul inadecvat de magneziu pare sa reduca nivelul de serotonina, iar antidepresivele par sa creasca nivelul de magneziu din creier. Un studiu din 2008 a constatat ca magneziul a fost la fel de eficace ca și antidepresivele triciclice in tratarea depresiei in randul persoanelor cu diabet zaharat.

Diabet

Oamenii care au diabet zaharat de tip 2 au adesea niveluri scăzute de magneziu în sânge. Un studiu clinic mare, de peste 2.000 de persoane, a constatat ca aportul mai mare de magneziu poate ajuta la protejarea impotriva dezvoltarii de diabet de tip 2. Unele – deși nu toate – studii sugereaza ca administrarea de suplimente de magneziu poate ajuta la controlul glicemiei și sensibilitatea la insulina la persoanele cu diabet zaharat sau prediabet.

Fibromialgia

Un mic studiu clinic preliminar de 24 de persoane cu fibromialgie au descoperit ca un comprimat care conține atât acid malic, cat și magneziu, a ameliorat durerile și sensibilitatea asociata cu fibromialgia, atunci când medicamentul este luat pentru cel puțin 2 luni. Alte studii sugereaza ca o combinatie de calciu si magneziu poate fi de ajutor pentru anumiti oameni care sufera de fibromialgie.
Cu toate acestea, o evaluare a unei serii de studii a constatat ca o combinatie de magneziu si acid malic nu a oferit nicio ameliorarea durerii. Mai multe studii sunt necesare.

Pierderea auzului din cauza zgomotului

Un studiu sugereaza ca administrarea de magneziu poate preveni pierderea temporara sau permanenta a auzului din cauza zgomotului foarte puternic.

Aritmie și insuficiență cardiacă

Magneziul este esential pentru sanatatea inimii. Studiile sugerează o posibilă asociere între un risc mai mic de CHD la bărbați și aportul crescut de magneziu. Într-un studiu cu femei, aportul crescut de magneziu alimentar a fost asociat cu un risc mai mic de moarte subita de cauza cardiaca. Magneziul ajuta la mentinerea unui ritm cardiac normal și este, uneori, administrat intravenos (IV), în spital pentru a reduce șansa de a fibrilatie atriala si aritmie cardiacă (bătăi neregulate ale inimii). Persoanele cu insuficiență cardiacă congestivă (ICC) sunt de multe ori la risc pentru dezvoltarea aritmiei cardiace. Din acest motiv, medicul dumneavoastră poate decide dacă magneziul ar trebui să fie parte a tratamentului pentru insuficienta cardiaca. Un studiu bine conceput a constatat ca administrarea de orotat de magneziu pe durata unui an a ameliorat simptomele si a imbunatatit ratele de supravietuire, comparativ cu placebo, la persoanele cu insuficienta cardiaca. Magneziul și calciul lucreaza împreună la doze foarte precise pentru a asigura funcțiile inimii în mod corespunzător. Dacă aveți un istoric de boli cardiace, discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a lua suplimente de magneziu.
Rezultatele studiilor care au folosit magneziu pentru a trata supravietuitorii unui atac de cord, cu toate acestea, au fost mixte. Unii au raportat rate mai scazute ale mortalitatii, precum si aritmii mai puține și mentinerea tensiunii arteriale atunci când magneziul este folosit ca parte a tratamentului în urma unui atac de cord. Dar un studiu a constatat ca aportul de magneziu a crescut ușor riscul de moarte subita, sansa unui alt atac de cord, sau nevoia de interventii chirurgicale de bypass pentru anul după un atac de cord. Dacă ați avut un atac de cord, medicul dumneavoastră va decide dacă suplimentarea de magneziu, fie IV sau oral, este potrivit pentru tine.

Hipertensiune arterială

Consumul de alimente si produse lactate fara grăsime, împreună cu o multe fructe și legume în mod regulat, este asociat cu scăderea tensiunii arteriale. Toate aceste alimente sunt bogate in magneziu, precum și calciu și potasiu. Un studiu clinic mare, cu mai mult de 8500 de femei, a descoperit ca un aport mai mare de magneziu din alimente poate scădea riscul de hipertensiune arteriala la femei. Cateva studii sugereaza, de asemenea, ca suplimentele de magneziu pot ajuta la scaderea tensiunii arteriale, deși nu toate studiile sunt de acord.

Migrenă

Cateva studii sugereaza ca administrarea de suplimente de magneziu poate ajuta la prevenirea migrenelor. În plus, câteva studii clinice sugereaza ca suplimentele de magneziu pot scurta durata unei migrene și reduce cantitatea de medicamente necesara. Oamenii care au dureri de cap sau migrene tind să aibă niveluri mai mici de magneziu, comparativ cu cei care sufera de dureri de cap cauzate de tensiune.
Unii experti sugereaza ca o combinatie de magneziu cu plante si vitamina B2 (riboflavina) poate fi de ajutor atunci când aveți o durere de cap.
Cu toate acestea, unele studii sugereaza ca sulfatul de magneziu poate fi mai eficace decât medicamentele prescrise pentru prevenirea migrenelor la cei care au 3 sau mai multe dureri de cap pe luna. Singura excepție de la acest lucru pot fi femeile care au dureri de cap sau migrena în jurul perioadei menstruale.

Osteoporoza

Insuficienta de calciu, vitamina D, magneziu, si alti micronutrienti poate juca un rol în dezvoltarea osteoporozei. Pentru a preveni osteoporoza, este important sa aveti un aport echilibrat de calciu, magneziu, vitamina D si sa adoptati o dieta echilibrata si sa incercati sa va mentineti la greutatea potrivita inaltimii dumneavoastra.

Preeclampsie si eclampsie

Preeclampsia este caracterizata printr-o creștere bruscă a tensiunii arteriale în timpul celui de-al treilea trimestru de sarcină. Femeile cu preeclampsie pot dezvolta convulsii, afectiune care este apoi numită eclampsie. Magneziul administrat intravenos în spital (IV), este tratamentul de alegere pentru a preveni sau trata convulsiile asociate cu eclampsia sau pentru a preveni complicațiile de la preeclampsie.

Sindromul premenstrual (PMS)

Studiile stiintifice sugereaza ca suplimentele de magneziu pot ajuta la ameliorarea simptomelor asociate cu PMS, în special balonare, insomnie, umflarea picioarelor, creșterea în greutate și sensibilitatea sanilor. Un studiu sugereaza ca o combinatie de magneziu si vitamina B6 poate funcționa mai bine decât orice monoterapie.

Sindromul picioarelor nelinistite

Un mic studiu clinic, de doar 10 pacienti a constatat ca magneziul a ameliorat insomnia relationata cu sindromul picioarelor neliniștite (o tulburare caracterizată prin senzații de disconfort la nivelul picioarelor, care se inrautateste in timpul perioadelor de inactivitate sau de odihnă).

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 8.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Magneziu, 8.0 out of 10 based on 2 ratings

Recomandă Acest Articol

Articole Asemănătoare

Nivelurile de vitamina D și somnolenţa
Vitamina D şi prevenirea cancerului
Calciul

Despre Autor

flaviusel

(1) Reader Comment

  1. Anca
    02/11/2016 at 3:53 pm

    Din cate am tot citit pe aici si in alte reviste alimentele din ziua de azi nu prea mai au un asa mare continut de magneziu din cauza culturilor care nu sunt tocmai bio... Imi spusese un prieten ca a incercat magnerot si ca s-a simtit mai bine decat dupa 2 kilograme de ardei mancati :)

Lasă un Comentariu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>