Friday, Oct. 31, 2014

Alimente cu un conţinut bogat de fier

Scris de:

|

11/04/2013

|

Postat în Categoria:

Alimente cu un conţinut bogat de fier
Alimente cu un continut bogat in fier

Alimente cu un continut bogat in fier

Fierul este unul din multele minerale intrinseci necesare pentru o sănătate bună. Este esențial pentru producţia de hemoglobine, proteinele care oferă celulelor roșii culoarea lor. Aceasta transportă oxigenul de la plămâni la mușchi și în alte organe ale corpului. Importanța nutrițională a fierului este adesea trecută cu vederea.

Doza zilnică recomandată de fier

Dacă nu aveți suficient fier în dieta dvs., acest lucru poate duce la o deficienţă de fier şi la simptomele sale conexe, care includ: oboseală, scăderea imunităţii, creșterea disconfort menstrual la femei, amețeli, dureri de cap și chiar dezvoltarea anemiei. Şi performanţa la locul de muncă poate fi afectată. Doza zilnică recomandată de fier pentru bărbați cu vârsta între 19 – 50  de ani este între 8 și 11mg. Pentru femeile cu vârsta cuprinsă între 19 şi 50 de ani, doza zilnică recomandată este între 15 și 18 mg.

Tipuri de fier

Există două forme de fier: hem şi non-hem. Fierul hem este obținut din hemoglobine şi se găseşte în alimentele de origine animală, cum ar fi pește, carne de pasăre și carne roșie. Fierul non-hem se găseşte în alimentele vegetale.

Lista următoare conține alimente cu conţinut de fier hem şi non-hem. Este posibil să consumaţi deja o cantitate adecvată de fier, dar lista aceasta vă va putea ajuta să vă rafinaţi aportul.

•  Legumele cu frunze verzi – Legumele, cum ar fi varza, spanacul şi măcrişul conţin niveluri moderate de fier și se gătesc foarte uşor. O jumătate de cană de spanac conține până la 3,5 mg de fier şi o porţie jumătate de cană de frunze de nap conține aproape 2 mg de fier. Aceste legume pot fi încorporate în preparate sau folosite ca garnituri.

•  Cerealele integrale – cerealele integrale fortificate cu fier sunt printre cele mai omise surse de fier. Acestea se găsesc într-o mare varietate de cereale, pâine, paste și orez și, ca atare, sunt un plus uşor la dieta dvs. O singură porţie de fulgi de ovăz conţine 10 mg de fier, în timp ce o porţie de cereale fortificate cu fier conține 18 mg de fier. Un mod simplu de a mări aportul de fier este prin înlocuirea pâinii albe cu pâine din cereale integrale.

•  Legume și leguminoase – legumele și leguminoasele, cum ar fi soia, lintea, fasolea și fasole neagră conţin niveluri ridicate de fier și pot fi utilizate în supe, caserole sau ca garnituri. Există aproape 9 mg de fier într-o cană de soia, 7 mg într-o ceașcă de linte fiartă și mai mult de 5 mg într-o cană de fasole fiartă.

•  Fructe de mare – Fructele de mare, cum ar fi stridiile, creveţii, scoicile, midiile, somoni şi tonul sunt o sursă bogată de fier.

•  Carnea roşie – Una dintre cele mai bune surse alimentare de fier este carnea roşie. În general, cu cât este mai roşie carnea, cu atât mai mult fier conţine. Carnea de vită, carnea de porc și de miel sunt unele dintre cele mai bogate surse de fier.

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Alimente cu un conţinut bogat de fier, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Recomandă Acest Articol

Articole Asemănătoare

Nivelurile de vitamina D și somnolenţa
Vitamina D şi prevenirea cancerului
Calciul

Despre Autor

flaviusel

Lasă un Comentariu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>