Friday, Sep. 19, 2014

5 alimente bogate în vitamina B12

Scris de:

|

15/04/2013

|

Postat în Categoria:

5 alimente bogate în vitamina B12
Surse de vitamina B12

Surse de vitamina B12

De obicei, vitamina B12 este găsită ca parte a unui supliment cu vitamine din complexul B, dar aici veți găsi 5 alimente care sunt bogate în vitamina B12, precum și unele informații nutriționale care vă pot ajuta să luaţi o decizie cu privire felul în care le puteţi adăuga în dieta dvs.

Ce este vitamina B12?

Vitamina B12 este o vitamină solubilă în apă, care se găseşte în primul rând în produsele alimentare, cum ar fi carne, ouă și produse lactate. Organismul, în mod normal, nu va începe să arate efectele unei deficienţe de vitamina B12 timp de cinci sau șase ani, dar în cazuri extreme, efectele secundare ar putea fi văzute mai devreme.

Funcțiile vitaminei B12

Funcția primară a acestei vitamine este de a forma celule roşii, dar are şi una dintre cele mai mari influente în menținerea sănătăţii sistemului nervos. Ea ajută şi la funcţionarea normală a creierului.

5 alimente bogate în vitamina B12

1. Ficatul: Se spune că 100 de grame de ficat conţine mai mult de 30 de micrograme de vitamina B12. Ficatul nu este benefic doar din cauza cantităţii de B12, el este şi un super-aliment bogat în nutrienţi. Este plin de vitamine și minerale, care pot crește nivelul de energie, libidoul, masa musculară şi funcţiile creierului.

2. Ouăle: Ouăle pot oferi până la cinci micrograme de vitamina B12 dintr-o porţie de 100 de grame. Un ou conține șase grame de proteine ​​și nouă aminoacizi esențiali de care corpurile noastre au nevoie. Gălbenuşul de ou conține 300 de micrograme de colină. Această substanță este cunoscută pentru faptul că ajută la reglarea sistemului nervos şi a sistemului cardiovascular.

3. Carnea de vită: carnea de vită are aproximativ două micrograme de B12 într-o porție de 100 de grame, dar trebuie să aveţi grijă cât de multă carne de vită mâncaţi, căci este foarte bogată în sodiu. În cele mai multe cazuri, o porţie conţine 87% din doza recomandată de vitamina B12. De asemenea, aceasta conține 803 calorii și 3629 micrograme de sodiu.

4. Carnea de curcan: Aceasta conține 1,5 micrograme de vitamina B12 per 100 de grame. Această carne este în mod natural scăzută în grăsimi, atâta timp cât este consumată fără pieliţă.

5. Carnea de porc: Această carne conține aproape la fel de multă vitamina B12 precum carnea de curcan per 100 de grame, dar trebuie să aveţi grijă la cât de mult mâncaţi, pentru că şi ea conţine cantităţi mari de sodiu. Oferă 458 de calorii per 100 de grame. Consumul de carne de porc cu moderaţie vă ajută să primiţi energie. Aceasta prezintă efecte pozitive pentru piele, ochi şi sistemul nervos.

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
5 alimente bogate în vitamina B12, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Recomandă Acest Articol

Articole Asemănătoare

Nivelurile de vitamina D și somnolenţa
Vitamina D şi prevenirea cancerului
Calciul

Despre Autor

flaviusel

Lasă un Comentariu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>